perjantai 16. toukokuuta 2014

Ollakseen ratkaisija johtaja joutuu asettumaan erilaisten näkökulmien ja toiveiden väliin, sovittelijaksi


Miten saadaan asiakkaan hyöty näkymään yli organisaatiorajojen? Miten saadaan rakennettua hyvinvoivaa tulevaisuutta eri toimijoiden osaamista ja palveluja yhdistellen?

Miten löydetään yhteistä kirkasta suuntaa, innostumista työstä ja asiakkuuksista silloin, kun muutokset uuvuttavat työyhteisöä, osaaminen ja ehkä asenteetkin ovat epätasaisia? Miten johtoryhmät rakentavat yhdessä onnistumisen kulttuuria?

Miten yhdistetään talouden ja hallinnon näkemykset erilaisista palveluratkaisuista, ministeriöiden suositukset, työntekijöiden tarpeet ja näkemykset hyvästä työstä sekä asiakkaiden ja heidän läheistensä näkemykset hyvästä elämästä ja yksilölliset tarpeet? Miten rakennetaan parempaa asiakasymmärrystä ja luottamusta yhtaikaa kun rakennetaan yhdessä tekemisen, kehittämisen ja työhyvinvoinnin huippupaikkaa? Silloinkin, kun itseä johtajana vaivaa riittämättömyyden tunne ja jopa pelko tulevaisuudesta?

Johtaja joutuu etsimään hyvinvoivaa tulevaisuutta, pyytämään apua yllättäviltä tahoilta, säilyttämään vapauden tehdä toisin ja kuuntelemaan tarkkaan.

Tällainen tulevaisuuteen peilaava johtajuus vaatii päämääräistä työtä, heikkojen signaalien tunnistamista ja rohkeutta ratkaista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti