Johtoryhmävalmennus rakentaa
yhtenäistä johtamiskulttuuria, jossa johtoryhmät toimivat strategisten
tavoitteiden suunnassa. Asiakasnäkökulmasta se merkitsee asiakasymmärryksen,
luottamuksen ja palvelukulttuurin rakentamista, henkilöstönäkökulmasta
yhdessä tekemisen ja innostavan työkulttuurin rakentamista ja yhteiskunnallisesta
näkökulmasta taloudellisen, sosiaalisen ja ekologisen ympäristövastuun
kantamista. Ennen kaikkea asiakashyödyn tuottamista rakenteista ja rajoista piittaamatta.
Mitä ylempänä organisaatiossa johtoryhmä on, sitä vahvemmin sen tehtävät
suuntautuvat ulos. Johtoryhmien rooli yhteisen suunnan näyttäjänä ja määrätietoisena
etenijänä korostuu. Johtoryhmänä
kehittyminen vaatii sekä ryhmän että yksilön taitojen yhtaikaista vahvistamista.
Ja yhtenäistä, johdonmukaista ja viestinnällisesti vahvan johtamiskulttuurin
rakentamista. Rooli korostuu monipaikkaisessa ja monikanavaisessa
johtamisympäristössä, jota Kela edustaa.
Johtamisvalmennuksessa on sama
rakenne kaikille johtoryhmille: tilannenanalysointi, johtoryhmäcoaching, yksilöcoaching
ja johtoryhmätyön näkyväksi tekeminen myös johtamisen kirjana. Kirja vie
strategian rinnalla johtamiskulttuurilliset tavoitteet ja pelisäännöt aina seuraavalle
johtoryhmätasolle suuntaviivoiksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti